HJK pahoittelee epäonnistumista lauantain ottelujärjestelyissä
Seuraavan kolmen viikon aikana sijoitamme kaikki käytettävissä olevat resurssimme asioiden korjaamiseen.
HJK:n ja Hongan Veikkausliiga-avaus oli monella tavoin hieno tapahtuma: Klubi avasi kauden voitokkaasti – kuten joukkue on tehnyt joka kerta vuoden 2011 jälkeen. Voitto-osumasta vastasi komealla maalilla 18-vuotias Casper Terho, ja yleisökin löysi viileästä säästä huolimatta upeasti tiensä aurinkoiselle Bolt Arenalle. Yleisön kannustus oli viimeisen päälle kunnossa läpi ottelun, ja siitä myös joukkueen puolesta lämmin kiitos kaikille.
Kaikesta tästä huolimatta monelle katsojalle jäi ottelutapahtumasta kokonaisuutena huono kokemus. Voimme vakuuttaa, että myös Klubin toimistolla oli pelin jälkeisenä iltana voitosta huolimatta mieli maassa: odotettu kauden avaus epäonnistui palveluiden osalta pahasti etenkin Itäkatsomossa ja osin myös muissa katsomoissa. Rakentaviakin palautteita ja kehitysehdotuksia olemme saaneet – iso kiitos niistä.
Kätemme ovat pystyssä virheiden merkiksi. HJK pahoittelee ottelutapahtuman epäonnistuneita järjestelyitä.
Jonotusaika Itäkatsomon porteista sisäänpääsyyn oli luvattoman pitkä. Myös palvelutiskit ruuhkautuivat, eikä ruokatarjontakaan ollut alkuunkaan sellaista kuin olimme etukäteen luvanneet saati mitä itse tavoittelimme.
Syitä epäonnistumiseen on useita. Ne eivät Honka-pelin osalta kokemusta enää paremmaksi muuta, mutta julkaisemme ne valaistaksemme syitä tapahtuneelle sekä kertoaksemme millaisiin toimenpiteisiin olemme ryhtyneet.
1. Yöpakkaset estivät Itäkatsomon kioskien vesipisteiden käytön jäätymisen vuoksi. Putkien jäätymisvaaran vuoksi myös osa Klubipäädyn wc-tiloista oli varmuuden vuoksi suljettu. Lähivuosille on suunnitteilla Itäkatsomon remontti, jossa on tarkoitus eristää putkisto paremmin, jotta vastaavalta vältyttäisiin talvisista säistä huolimatta.
2. Arenan kioskit on uusittu ennen kauden alkua kokonaisuudessaan – ja samalla asennusfirma oli kytkenyt ruuanvalmistuslaitteet virheellisesti. Asian korjaaminen aiheutti pahoja viivästyksiä ruuan valmistukseen. Ongelmien syy on siis tiedossa ja korjauksessa.
3. Henkilökuntaa oli liian vähän suhteessa yleisömäärään, osin sairastumisten takia. Asia korjataan heti seuraavaan otteluun, ja henkilökuntaa myös koulutetaan lisää, jotta palvelu sujuu jouhevammin. Jäätyneet putket ja kaasuongelmat sitoivat nekin henkilöstöä, mikä osaltaan hidasti palvelua.
On myös rehdisti myönnettävä, että koronakurimuksen hellitettyä yleisön halukkuus saapua paikan päälle yllätti meidät (erittäin positiivisesti). Lippuja myytiin paikan päällä ennen ottelua enemmän kuin vuosikymmeneen.
4. Katsojien sisääntuloa Itäkatsomoon ruuhkauttaa etenkin turvatarkastus. Laajennamme turvatarkastusaluetta porttien ulkopuolelle sekä tehostamme tarkastusprosessia jo Inter-otteluun lisäämällä järjestyksenvalvojien määrää.
HJK reissaa seuraavaksi pisteiden hakuun Pohjanmaalle (SJK 8.4. ja VPS 18.4.). Paluu Boltille on edessä lauantaina 23.4. kello 15.00 FC Interiä vastaan. Meillä on siis kolme viikkoa aikaa laittaa asiat kuntoon. Näin myös lupaamme tehdä kaikilla niillä resursseilla joita meillä käytettävissä on. Lupaamme parantaa ja toivomme toista mahdollisuutta.
Toivottavasti tapaamme runsaslukuisina myös seuraavassa kotiottelussa 23.4.
Nöyränä & pahoitellen,
Klubin toimiston väki