Klubi oli mestari myös katsomossa
HJK:n yleisömäärä kaudella 2013 kasvoi 36 %. Katsojakeskiarvo ylitti maagisen viidentuhannen rajan ja oli 5097. Viisi Veikkausliigan kauden katsotuinta ottelua olivat HJK.n kotiotteluita ja kymmenen katsotuimman joukossa HJK:n pelejä oli kahdeksan.
– Katsojamäärän kasvu oli tervettä kasvua, sillä lipputulot kasvoivat lähes samassa suhteessa. Onnistumiseen vaikutti myös se, että omat juniorijoukkueemme olivat innokkaasti kannustamassa läpi kauden ja yhteistyökumppaniemme ottelutapahtumat onnistuivat hienosti, kiittelee HJK Oy:n toimitusjohtaja Kari Haapiainen.
Kausikorttimyynti veti keväällä hyvin ja kasvu edelliskauteen oli 25 %. Vuoden 2014 kausikortit ovat olleet myynnissä viikon ja myynti lähti käyntiin kuumana. Jo sadat uusivat kausikorttinsa ennen kauden loppua ja uusia kausikorttejakin myytiin kymmenittäin.
Myös HJK:n omien medioiden, facebook, twitter ja HJK TV, seuraajat moninkertaistuivat. Facebook ja twitter -seuraajia Klubilla on jo 32 000 ja HJK TV:n parissa vietetty aika on kasvanut 23 %. Parhaimmillaan videoilla on kymmeniä tuhansia katsojia.
– Digitaalisuus on muuttanut monia toimintatapoja ja tuonut myös Klubille aivan uudenlaisen mahdollisuuden sitouttaa kannattajia läpi pitkän talven. Meiltä lötyyy säännölllsiä seuraajia kaikista Suomen suurimmista kaupungeista ja mm. Porista, Tampereelta ja Oulusta, missä ei ole omaa pääsarjajoukkuetta. Klubilla on aito, menestyksekäs tarina 106 vuoden matkalta. Pyrimme keksimään koko ajan raikasta sisältöä, mitä kannattajat haluavat jakaa. Meidän tavoitteemme on olla myös sosiaalisessa mediassa Suomen urheilun ykkönen, summaa HJK:n markkinointijohtaja Sari Mikkonen-Mannila.