HJK:n uusi yhteistyökumppani Sponsor Insight auttaa mielikuvien rakentamisessa
HJK haluaa tietää, miten seura puhuttelee. Sponsor Insight auttaa HJK:ta kehittämään tunnettuuttaan.
”Klubikulttuurin kevät” ja ennen kaikkea ”On vain yksi Klubi” ovat meille klubilaisille tuttuja sloganeita. Mutta miten viestit puhuttelevat suomalaisia? Siihen HJK etsii vastauksia yhdessä sponsoroinnin mittaamiseen ja strategiseen suunnitteluun erikoistuneen Sponsor Insightin kanssa.
HJK ja Sponsor Insight ovat solmineet vuoden 2023 kattavan kumppanuussopimuksen, jossa tieto vaihtaa omistajaa.
– Lähtöajatus on ennen kaikkea syventää jo aiempina vuosina tehtyä yhteistyötä nyt myös kumppanuuden tasolla. Uskomme kumppaanuuden hyödyttävän molempia osapuolia, ja näemme tässä paljon mahdollisuuksia myös pidemmällä tähtäimellä, HJK:n myyntijohtaja Esko Villman sanoo.
Sponsor Insight raportoi HJK:lle sosiaalisen median analytiikkaa ja tutkii Klubin brändiä kuluttajien silmissä.
Kattava yhteistyö antaa Klubille myös mahdollisuuden saada entistä tarkempaa tietoa siitä, miten esimerkiksi kumppaniviestintä puhuttelee seuran kanavissa.
– Sponsor Insight tuo meille todella paljon konkreettista lisäarvoa. Tiedämme Sponsor Insightin avulla entistä tarkemmin, minkälaiset sisällöt puhuttelevat. Lisäksi Sponsor Insight antaa meille mahdollisuuden tutkia seuran tunnettuutta ja esimerkiksi minkälaisia mielikuvia kumppanimme Klubi-yhteisössä herättävät, HJK:n viestintäpäällikkö Juho Hirvonen toteaa.
HJK on Sponsor Insightille tärkeä lippulaiva kotimaisen joukkueurheilun huipulta. Yhteistyö HJK:n kanssa tuo Sponsor Insightille vahvan benchmarkin ja mittarilukeman kansainvälisestä urheilubrändistä.
– HJK:n ja Sponsor Insightin kumppanuus on luontainen jatkumo jo pari vuosikymmentä jatkuneelle yhteistyölle. Haluamme osaltamme olla mukana kehittämässä suomalaista jalkapalloa ammattimaisempaan suuntaan, ja HJK on ollut muun muassa tällä ja monella muulla rintamalla uranuurtaja, Sponsor Insightin hallituksen puheenjohtaja Kristoffer Olsson sanoo.