HJK:lle mitali myös markkinointialan ammattilaisilta

Jari Litmasen kunniaksi ennen syksyn Respect-ottelua julkaistu ilmoitus palkittiin Hopeajyvällä vuoden 2012 parhaita printtimainoksia arvioivassa Kultajyvä-kilpailussa, jonka järjestää Suomen Markkinointiliitto.  Hopeaa tuli kivikovassa kuluttajamainonnan sarjassa, jossa kullan pokkasi McDonald’s. Myös Klubin äitienpäiväpelin kunniaksi tehty ilmoitus “Äitien tekemiä pelaajia” ylsi short-listalle. Ilmoituksessa oli käytetty mm. Sebastian Sorsan, Timin Lahden ja Ville Wallenin aitoja lapsuuden kuvia.

“Arvostan tämän palkinnon korkealle. Yhtälailla kuin kentällä, myös täällä toimistolla on pyrittävä tekemisessä huippulaatuun. Kun ollaan tällä lailla samalla viivalla McDonaldsin tai Valion kaltaisten toimijoiden kanssa laadussa ja ideoissa, ollaan oikealla  tiellä”, toteaa helmikuussa yritysmaailmasta Klubin markkinointijohtajaksi siirtynyt Sari Mikkonen-Mannila. 

Ilmoituksen on toteuttanut mainostoimisto TBWA. Se levisi vilkkaasti myös sosiaalisessa mediassa suomalaisten jalkapallofanien yhtyessä kiitoksiin Kuninkaalle. Kaikki palkitut ja short-listalle päässeet ilmoitukset ovat esillä tämän päivän Kauppalehdessä.  


MARK Suomen Markkinointiliitto on toiminut Kultajyvä-kilpailun järjestäjänä jo vuodesta 1966. Kilpailun tarkoituksena on nostaa esiin ja palkita parasta suomalaista printtimainontaa – ilmoituksia ja julisteita. Kilpailussa palkitaan isoja ideoita, jotka ovat kunniaksi niin työn tekijöille kuin teettäjille. Kilpailun vuosittain vaihtuva tuomaristo koostuu mainos-, media- ja markkinointialan ammattilaisista.

“MARK haluaa korostaa markkinoinnin merkitystä liiketoiminnan menestystekijänä. Markkinointiviestinnällä on tässä iso rooli ja tehtävä. Kultajyvä-kilpailun tavoitteena on nostaa kansallisen suunnittelun tasoa ja palkita isoja ideoita, jotka ovat kunniaksi niin työn tekijöille kuin teettäjille”, tiivistää MARK:in toimitusjohtaja Lauri Sipilä Kultajyvä-kilpailun lähtökohtia ja tavoitteita.