HJK:n rinkiin naisvahvistus

HJK lähtee vahvistamaan markkinointiosaamistaan. Klubin markkinointijohtajaksi on nimitetty 1.2. lähtien palkittu mainosalan ammattilainen Sari Mikkonen-Mannila, joka on viimeksi toiminut mainostoimisto Skandaalin luovana johtajana. Toimenkuvaan kuuluu erityisesti Klubin brandin kirkastaminen ja katsojamäärien lisääminen.

– Helsinkiläisiä on jo 600 000, kyseessä maailman suosituin urheilulaji ja pystejä sataa ovista ja ikkunoista. Entisiä ja nykyisiä junnuja ja toimihenkilöitä löytyy omasta takaa kymmeniä tuhansia. Silti matseissa käy muutama tuhat ihmisistä. Kyllä tässä työsarkaa riittää. Ihan ensitöikseni haluan kehittää vuoropuhelua yleisön kanssa, se on jokaisen nykyaikaisen brandin elinehto, linjaa Mikkonen-Mannila.

– Klubi voi tehdä paljon suomalaisen futiskulttuurin eteen. Englantilaisia meistä ei tule, mutta ruotsalaisia ehkä. Katselen kiinnostuneena ruotsalaisen Djurgårdenin ja tanskalaisen FC Kööpenhaminan suuntaan, ihan viimeaikaisia lieveilmiöitä lukuun ottamatta, Mikkonen-Mannila jatkaa.

– Kentällä meillä on alan parhaat ammattilaiset. Nyt tuli kova vahvistus myös tänne toimiston puolelle, toimitusjohtaja Kari Haapiainen iloitsee.

Taustaa

Sari Mikkonen-Mannila
– VTM Helsingin Yliopisto, viestintä
– Työskennellyt mainosalalla parikymmentä vuotta, Skandaalia ennen mm. hasan&partners, SEK
– Yksi mainostoimisto Skandaalin perustajista vuonna 2000. Yrityksen myytyään toiminut kansainvälinen Publicis Worldwide –ketjun omistamassa Skandaalissa luovana johtajana vuodesta 2009
– Palkittu monissa mainoskilpailuissa niin kotimaassa kuin ulkomailla
– Luottamustehtävissä ulkomailla mm. Cannes Lions –tuomarina ja kotimaassa Vuoden Huiput ylituomarina
– Pelannut futista viisitoista vuotta PuiU:ssa ja MPS:ssa
– 2 teini-ikäistä futaavaa lasta
– Klubin kausikorttilainen useamman vuoden ajan