Suomen tunnetuin jalkapallostadion saa uuden nimen

Pitkäjänteinen yhteistyö teleoperaattorin kanssa saa alkavalla kaudella uuden yhteyden eri asiakasryhmiin parannetun teknologian ja palveluiden avulla. Stadionille tuodaan katsojien iloksi myös paljon muita uudistuksia kauden aikana.

– Olemme asiakaspalautteen pohjalta ja tarpeisiin halunneet tuoda koko joukon uudistuksia. Uusi monipuolinen teknologia-alusta ja palveluntarjoajat antavat loistavan mahdollisuuden kehittää asiakaskokemusta niin arjessa kuin massatapahtumissa, Aki Riihilahti toteaa.

Stadionin nimen muutos liittyy ennen kaikkea Telian ja HJK:n haluun tuoda ensimmäisenä uudet teknologiat stadionille ja rikastuttaa asiakaskokemusta. 5G parantaa tulevaisuudessa mobiiliverkon yhteysnopeuksia ja kapasiteettia jopa satakertaiseksi nykyisestä. Vallankumoukselliseksi tekniikan tekee kyky palvella valtavaa määrää verkkoon kytkettyjä laitteita sekä mahdollisuus rakentaa reaaliaikaisia, erittäin luotettavia yhteyksiä vaativia palveluita.

– ”5G” areenan nimessä kertoo uusien palveluiden maailmasta, jonka teknologian seuraava sukupolvi tekee mahdolliseksi. Matkalla kohti 5G:tä haluamme jo tällä kaudella luoda uusia, hauskoja ja mielenkiintoisia kokemuksia matsia seuraaville katsojille niin paikan päällä kuin mobiililaitteidenkin välityksellä, sanoo Chief Digital Officer Jani Engberg Telialta.

– Moderni teknologia antaa myös alustan stadionin uusille palveluille ja jokaiselle katsojalle mahdollisuuden aivan uudenlaiseen tapahtumakokemukseen teknologian avulla.

Uusi ravintoloitsija tuo yrittäjämäistä otetta keväällä avattuun Bollis Bar & Bistroon. Pelkästään ravintolan ilme ja lounaslista eivät ole uudistuneet, vaan myös toimintaan, tuotevalikoimiin ja palveluihin tulee monipuolisuutta. Iso muutos on, että kauden edetessä on tarkoitus pitää ravintolaa auki myös iltaisin ja tämän vuoksi sen yhteyteen on myös tehty uudistettu baari. Asiakaspalautteen pohjalta myös kioskipisteiden tuotevalikoima kasvaa ja kauden aikana on tarkoituksen tuoda jonottamista vähentävää ennakkotilausteknologiaa.

– Hyvä ruoka ja palvelu ovat meidän tavaramerkkejä, ja olemme ketteriä tekemään uusia ratkaisuja eri tapahtumiin ja kuuntelemaan asiakkaiden tarpeita, ravintoloitsija Petra Savolainen sanoo.

Katsojakokemuksen parantamiseksi ja yleisömäärien kasvattamiseksi HJK ja Telia 5G Areena vaihtoivat lipputoimittajaksi perheyritys Tiketin. Tämä tarkoittaa esimerkiksi, että vanhat porttijärjestelmät vaihdetaan käsilukijoihin sisääntulon nopeuttamiseksi. Mobiiliostamisen helpottumisen lisäksi myös täysin uudistettu HJK applikaatio tekee lippujen tilaamisen helpoksi ja on jatkossa olennainen osa ottelutapahtuman palveluita ja infoa.

– Tunnemme asiakasryhmän ja massatapahtumien asiakaskokemuksen tarpeet, ja kaiken pitää tapahtua mahdollisimman helposti ja mobiilisti, myyntijohtaja Jari Rask Tiketistä toteaa.

HJK:n otteluissa kävi kaudella 2016 keskimäärin 5101 katsojaa. Kausikorttimyynti uuden kumppanin kanssa on sujunut hyvin ja keskikatsojamäärän odotetaan pysyvän nousujohteisena.

Lisätiedot:
Bollis Bar & Bistro, Petra Savolainen puh. 044 369 9880
Tiketti: Jari Rask puh. 050 466 5752
Telia: Telian viestintä, puh. 02040 54000
HJK Media: puh. 040 559 3813