HJK seurojen laatujärjestelmän korkeimmalle tasolle

HJK:n urheilutoimintaa, johtamista, markkinointia ja viestintää arvioitiin helmikuussa Palloliiton ja Laatukeskuksen asiantuntijoiden toimesta. Laatukeskuksen raportti kertoo HJK:n ylittäneen 60 pisteellään reippaasti tason viisi raja-arvon, ensimmäisenä seurana Suomessa.

– Erityistä arvoa tulokselle antaa se, että arvioinnin toteutti täysin ulkopuolinen taho, Laatukeskus. Tunnen suurta ylpeyttä ihmisistä, jotka työskentelevät päivittäin seuramme puolesta. Tämä on palkinto koko yhteisöllemme ja arvokkaille vapaaehtoisillemme, HJK:n toiminnanjohtaja Timo Muurinen iloitsee.

Laatujärjestelmä on Muurisen mukaan erinomainen itsearvioinnin työkalu suomalaisille seuroille ja auttaa kirkastamaan seuran toiminnan ytimen ja tavoitteet.

Muurinen huomauttaa myös, että laatujärjestelmän vuoksi asioita ei HJK:ssa tehdä, vaan arvioinnin erinomainen tulos on seurausta pitkäjänteisestä ja systemaattisesta työstä.

– Loistava tulos on osoitus siitä, että pelaajakehityksessä, johtamisessa ja viestinnässä päivittäiset prosessit HJK:ssa ovat pitkällä ja vakiintuneita.

– Matkalla on tehty toki myös virheitä, kuten elämään kuuluu, mutta visio on pysynyt kirkkaana mielessämme. Palloliitto ansaitsee myös kiitoksen laatujärjestelmän luomisesta suomalaisen futiksen kehittämiseksi. Seuroille on tarjolla todellinen toiminnan laadullinen mittari, jonka avulla todentaa ja kehittää toimintaansa eteenpäin, Muurinen päättää.

Suomen Palloliiton ohjaaman jalkapalloseurojen laatujärjestelmän tavoitteena on kehittää kokonaisvaltaisesti jalkapalloseurojen toimintaa ja toimia sekä seuran että lajin kehittämisen ja ohjaamisen välineenä. Laatujärjestelmä mittaa ja ohjaa seuran urheilutoiminnan että sitä tukevan hallinnon ja muiden tukitoimintojen kehittämistä. Laatujärjestelmä otettiin käyttöön vuonna 2015

Lisätietoja seurojen laatujärjestelmästä »