HJK panostaa kaupallisiin toimintoihin

Entistä vahvempi kaupallinen tiimi tuo lisäarvoa tarjoamaamme ja asiakaskokemukseen.

Suomen menestynein jalkapalloseura on palkannut kovan luokan vahvistuksen, Sami Smolanderin, yhtiön kaupalliseksi johtajaksi. Smolander ottaa vastuulleen sekä yritys- että kuluttajapuolen kehittämisen ja kasvattamisen seuraavalle tasolle.

– Vuodet ovat olleet meille hyviä, mutta näemme vielä paljon mahdollisuuksia kehittää toimintaa. Yhteistyökumppaneiden, katsojien ja muiden asiakkaiden tarpeet ovat muuttuneet ja odotukset kasvaneet. Samin tulon myötä meille muodostuu entistä vahvempi kaupallinen tiimi, jossa yhteispeli myynnin, markkinoinnin ja viestinnän suhteen varmasti tuo lisäarvoa tarjoamaamme ja asiakaskokemukseen, HJK:n toimitusjohtaja Aki Riihilahti painottaa.

Sami Smolander, 42, on tehnyt merkittävän uran kaupallisissa johtotehtävissä ja on ollut pitkään Sanoma Media Finlandin eri yksiköiden johtoryhmissä. Smolander valikoitui useiden korkeatasoisten kandidaattien joukosta erityisesti vahvalla kokemuksellaan ja modernilla ajattelullaan myynnistä ja markkinoinnista.

– On innostavaa päästä tekemään merkityksellistä työtä urheilullisesti ja kaupallisesti menestyvässä seurassa. HJK:ssa minua kiehtoi erityisesti vahva yhteisöllisyys, kunniahimon taso ja halu menestyä kaikilla eri osa-alueilla, Smolander iloitsee uudesta pestistä.

HJK:n kaupalliset toiminnot ovat viime vuodet ollut tärkeä tukijalka monipuoliselle urheilutoiminnalle aina kaupunginosajoukkueista edustusjoukkueeseen asti. HJK on Suomen johtavia urheilubrändejä, mutta seura on myös merkittävä yhteiskunnallinen toimija ja yritysliikuntapalveluiden tarjoaja.

Smolander aloittaa HJK:ssa välittömästi ja hänen tulonsa jälkeen HJK:n kaupalliseen tiimiin kuuluu kuusi täysipäiväistä henkilöä.