HJK:n markkinoinnille hieno palkinto Urheilugaalassa

HJK:n markkinointi sai hienon tunnustuksen tämän vuoden Urheilugaalassa, kun raati valitsi Klubin pitkäjänteisen markkinoinnin Urheilumarkkinointiteko- palkinnolla. Kyseessä on urheilun markkinointiteko, joka idealtaan ja toteutukseltaan erottui joukosta ja antoi kannustavaa esimerkkiä muille organisaatioille. 

Raati perusteli valintaa mm. seuraavasti: Pitkäjänteinen markkinointi kasvattanut yleisömääriä Veikkausliigassa sekä samalla vahvistanut koko lajin asemaa Suomessa, onnistui neuvottelemaan maailmankuulun FC Barcelonan (ESP) elokuussa Helsingin olympiastadionille ystävyysotteluun, jonka tuotot käytettiin juniorihallin rakentamiseen.

Ohessa HJK:n markkinointijohtaja Sari Mikkonen-Mannilan gaalassa pitämä puhe ja kiitokset monille palkintoon vaikuttaneille: 
 
HJK:n kuuluisimman kannatuslaulun sanoin: 
Nappulakengät – pyöreä pallo – ihan kiva dumari!
Tänään todellakin dumarit olivat enemmän kuin kivoja, kiitos heille tästä valinnasta ja kiitos myös hyville kilpakumppaneille.

Maailman menestyneimmissä yrityksissä markkinointi on tärkeä osa liiketoimintastrategiaa. Se ei ole tukitoiminto tai sarja erilaisia temppuja.

Ruotsi on esimerkkimaa brändäyksen ja markkinoinnin osaamisesta. Meillä Suomessa parhaat yritykset ovat jo pitkällä ja urheilussakin jo päästy alkuun.

Meillä HJK:ssa markkinointi on strateginen johtotason asia. Teemme työtä analyyttisesti ja systemaattisesti ja tavoitteet ja mittarit ovat tiukat, niin kuin pitääkin. Me halutaan olla joka päivä parempia ja tämä työ jatkuu heti huomenaamulla.

Minä ja Aki ollaan täällä lavalla, mutta kiitos tästä palkinnosta kuuluu monelle taholle:

 
Kiitos mister HJK Olli-Pekka Lyytikäinen, joka edustaa sekä järkeä että tunnetta.
Kiitos meidän oman toimiston ihmiset, tämä on mitä suurimmissa määrin tiimityötä.
Kiitos mahtava joukkue ja valmennusryhmä, joiden kanssa on ilo tehdä yhteistyötä.
Kiitos Intohimotoimisto Cassius, joka on tehnyt HJK:n mainonnan ja markkinoinnin kanssa jäätävää jälkeä jo useamman vuoden. Ja lopuksi kiitos HJK:n kannattajille, jotka elätte meidän mukana ja annatte rakentavaa – ja joskus vähemmänkin rakentavaa – palautetta meille todella aktiivisesti.  Sen auttaa meitä kehittämään toimintaamme koko ajan paremmaksi. 

On vain yksi Klubi!